No tervist. KĂ”ige kiiremad ajad on nĂŒĂŒd möödas ja grimmidiplom taskus! Jee! Leidsin veidi aega, et postitada vahelduseks.
Kirjutan siia kĂ”igest, mis vĂ€hegi puudutab Grimmikooli ja minu kogemust sellega seoses. Siinkohal toonitan – see on minu subjektiivne kogemus ja arvamus, aga vĂ€hemalt aus. Midagi juurde ei lisa ja Ă€ra ei vĂ”ta.
Kui minul see plaan sinna minna tekkis, siis tegelikkuses ma ei leidnud vĂ€ga infot Grimmikooli kohta. Kaevasin vĂ€lja ĂŒhe iidamast-aadamast pĂ€rit blogipostituse, kus info vÀÀrtus oli tĂ€pselt 0%. Sisuks oli suvaline loba, kuidas keegi hilines ja ikkagi sisse sai. See selleks.
Kusjuures, ma tahtsin Grimmikooli minna juba eelmine kooliaasta, aga mina nagu ikka, oma tavapĂ€rases lambakastmes, ei suutnud vĂ€lja lugeda, et nĂ€dal oled koolis ja nĂ€dal oled vaba. Ma lugesin vĂ€lja, et kool on iga nĂ€dal ja no kuidas oleks ma saanud tööl siis kĂ€ia? Jah, just sellepĂ€rast jĂ€i mul minemata. Ănneks minu töökaaslased lĂ€ksid ja ma ei suutnud oma imestust varjata, kuidas nad veel tööl jĂ”uavad kĂ€ia. Siis muidugi selguski, et ma natuke tainas olen, mille ĂŒle pole vaja ĂŒldse imestada. JĂ€in siis jĂ€rgmist aastat ootama. Ka siis avaldust sisse andes mĂ”tlesin, kas ma ikka jĂ”uan oma asjadega mĂ€ele vĂ”i mitte. Vestlusele minnes olin sellise suhtumisega, et ikkagi ei lĂ€he sinna, sest töö ootab jne. Sisimas muidugi vĂ€ga tahtsin ja peale vestlust, kui Janika ĂŒtles, et oled oodatud kooli, no siis hĂ”ljusid ainult liblikad mu peas. Ema ĂŒtles kohe, et siin pole vaja midagi mĂ”eldagi, nĂŒĂŒd tuleb minna, ja rumalad kahtlusemĂ”tted peast visata, kas ma ikka oma asjadega hakkama saan. Kool ja töö ja beebiplaanid. Kartsin vĂ€ga Andruse reaktsiooni, sest olin ju öeldnud, et lĂ€hen niisama vestlusele, kuna sai juba avaldus saadetud. Aga nagu ikka Andrus oma tavapĂ€rase muhedusega: ”Kuidagi ikka saame, mine muidugi, kui Sa vĂ€ga tahad.” No tegelikult tahtsin vĂ€ga, vĂ€ga, vĂ€ga, vĂ€ga (vĂ€ga, vĂ€ga). đ
VĂ”in kĂ€si sĂŒdamel öelda, et see oli mu elu parim otsus ĂŒldse ja tĂ€itsa kurb on, et see lĂ€bi on. Ănneks mul juba uued Ă”ppimismĂ”tted peas. đ Ma lihtsalt ei suuda mitte midagi teha ja niisama olla. RÀÀgin oma tulevikuplaanidest sutsu hiljem.
Oh, Grimmikool… Ma olen juba selle eest tĂ€nulik, et sain tutvuda sellise inimesega nagu Janika. Kool on nĂŒĂŒd lĂ€bi ja saan kĂ”ik oma seest vĂ€lja rÀÀkida, ilma, et see midagi vĂ”iks mĂ”jutada. See inimene Ă”petas mulle lisaks grimmikunstile ja jumestuskunstile olema kannatlik, oma kĂ€rsitust alla suruma.. Lisaks tegi meile kĂ”igile selgeks, et enda eest tuleb seista. Neid asju on lihtsalt nii palju ja need kĂ”ik on ĂŒlivĂ”rdes. Minule isiklikult sobis veel tema otsekohesus ja konkreetsus. Kui midagi oli valesti, siis ta ĂŒtles seda otsekoheselt ja konkreetselt, kuid ei riivanud kellegi tundeid sellega. Sellist oskust pole just kĂ”igile antud. Igatsen juba praegu tema pĂ”nevaid grimmilugusid teatrist, reisijutte maalt ja merelt ning palju muud, mis mind selle isiksuse puhul vĂ”lus/vĂ”lub endiselt.
RÀÀkides koolist, siis esimene poolaasta oli kĂ”ige raskem. Otsustasin oma peas, et kui mul on parasjagu koolinĂ€dal, siis ma otse koolist tööle jooksma ei hakka(kool on 9:00-15:15ni). Tahtsin olla 100% koolis ja 100% tööl. See aga omakorda tĂ€hendas seda, et mĂ”ni nĂ€dal olin 5 pĂ€eva jĂ€rjest tööl, mis oli fĂŒĂŒsiliselt vĂ€ga kurnav. Kaksteist tundi ja viis pĂ€eva jĂ€rjest. Aga teate, inimene harjub kĂ”igega. LĂ”puks oli nii, et ĂŒksikuid pĂ€evi oli raskem teha, kui jĂ€rjest palju tööl olla. Ănneks minu tulemused tööl ei langenud ning seetĂ”ttu ma ei pidanud vajalikuks oma sĂŒsteemi muuta ka. Ma oleks vĂ”inud muidugi koormust vĂ€hendada, aga siinkohal mainiks Ă€ra, et beebiplaanid olid Ă”hus ja ma ei tahtnud, et mu keskmine langeks. Tööandja oli ka vĂ€ga toetav ja abivalmis. See andis ka motivatsiooni juurde.
Soovitan oma kogemusest asja tĂ”siselt vĂ”tta ja oma aega panustada sinna 100%, vĂ”i vĂ€hemalt ĂŒle 90%. Ma ei tahtnud mitte ĂŒht pĂ€eva koolist puududa, kuna see, mis seal Ă”petati oli minu jaoks nii pĂ”nev ja vajalik tulevikuks, et puudumine ei tulnud kĂ”ne allagi. KĂ€isin kĂŒll koolis kĂ€imise ajal kolm korda reisil, kuid suutsin need tĂ€pselt oma vahenĂ€dala sisse paigutada. Kreeta reis langes minu koolinĂ€dalale, siis vĂ”tsin teise grupiga nĂ€dala jĂ€rgi. On jÀÀnud mainimata, et Grimmikoolis on kaks gruppi – ĂŒks mis alustab nĂ€dal varem, teine nĂ€dal hiljem. Esimeses grupis olles on selge eelis, et kui puudud kuskilt, siis hĂ€daolukorras vĂ”id teise grupiga tunde jĂ€rgi teha. Kuid see ei tohi olla harjumus, et ah, ma tĂ€na ei viitsi kooli minna, lĂ€hen jĂ€rgmine nĂ€dal teise rĂŒhmaga. RĂŒhmad on teadlikult jagatud nii, et inimesed grimmiruumi Ă€ra mahuks. Oleks viisakas ka seda jĂ€lgida, kus rĂŒhmas keegi on.
Ăppeaasta jooksul tuleb ka 100 tundi praktikat teha. Kuna mina kĂ€isin 2017. aastal tĂ€iskohaga tööl ja koolis, siis ei jĂ”udnud ma kahjuks praktikale esimene poolaasta. Kellel on vĂ”imalus, hakake koheselt praktikat tegema. Vahet pole, kas teil on ”piisavalt kogemusi” vĂ”i mitte. Praktika kĂ€igus need kogemused ju tulevadki. Egas praktikajuhendajad ainult oskusi ei hinda. Sinnahulka kuuluvad veel mitmed kriteeriumid nagu nĂ€iteks tĂ€psus, korrektsus, puhtus, suhtlusoskus, pingetaluvus jne jne.
Ma tegin oma viimast praktikat veel mai lĂ”puski, kuna eelnevalt mainitud asjade pĂ€rast lihtsalt polnud aega. Soovitus: tehke varem Ă€ra oma 100 tundi, sest kooli lĂ”ppedes on miljon muud asja, millega tegeleda tuleb. Alustades paruka tegemisest(see vĂ”ttis mul aega 100 tundi, lisaks parukapĂ”hja valmistamine ja muud lisad) kuni karakterite kostĂŒĂŒmi Ă”mblemiseni. Need on ajakulukad tööd, planeerige oma aega. Ărge laske kuhjuda asjadel. Kui on vaja kavand teha homseks, tehke see homseks. Ma Ă€rkasin tihtipeale kell kuus-seitse ĂŒles ja tegin ikka oma kavandi Ă”igeks pĂ€evaks Ă€ra. Kavandimapp tuleb kooliaasta lĂ”puks kokku panna ja selle eest saab igaĂŒks hinde ka. Vaevalt keegi viitsib hakata kavandeid jĂ€rgi tegema, eriti kui töö on juba tehtud, siis tuleb ju tehtud jumestusest lĂ€htuda. Palju rohkem jamamist, lihtsam kohe Ă”igeks ajaks asjad Ă€ra teha.
Kooliajal tuleb teha neli koolieksamit ja ma vĂ”in öelda, et need pole lihtsad. Andrus ikka pidevalt imestas, et nii palju Ă”ppimist ja toimetamist, ta arvas, et teen pintsliga sips-sips-sips ja vsjo. Tegelikkuses lahatakse ĂŒksipulgi ajalugu, erinevaid materjale, tehnikaid.. no kĂ”ike, mis vĂ”iks kuidagimoodi jumestusega seotud olla. Ăppimisharjumus oli ju tĂ€itsa kadunud, ĂŒlikool sai lĂ”petatud aastal 2014?. Esimese töö jaoks Ă”ppisin kordamiskĂŒsimused nagu luuletuse pĂ€he, sest muudmoodi ei jÀÀnud asjad lihtsalt meelde. Terve pĂ€ev kulus selleks, aga sain oma esimese suurema töövĂ”idu viie nĂ€ol kĂ€tte. Oh, seda rÔÔmu.
Need neli eksamit valmistavad teid ette suureks lĂ”pueksamiks, seetĂ”ttu tasub Ă”ppimisega vaeva nĂ€ha. VĂ”in öelda, et pĂ€ev enne teooria eksamit, mida oli siis kaks tĂŒkki, shoppasime meie Andrusega beebiriideid. Motivatsioon Ă”ppimiseks oli lvl 0. KĂŒll ma pĂŒĂŒdsin, aga mĂ”te uitas kuhugi tĂ€itsa valele rajale jĂ€lle ja siis ma otsustasingi, et ma niikuinii ei Ă”pi midagi, siis pole mĂ”tet tĂŒhja istuda, teeme omale parem ĂŒhe toreda pĂ€eva. Ma ei muretsenud ka vĂ€ga selle eksami pĂ€rast, sest ma olin koolieksamiteks vĂ€ga hĂ€sti Ă”ppinud(va viimane koolieksam, mille sain kohe karistuseks nelja ka). Sisetunne ĂŒtles, et teen Ă€ra, aga iseasi, mis hindele. Iseendalegi ĂŒllatuseks sain mĂ”lemad tööd tĂ€pselt sama palju punkte 86,5 ja kahe töö keskmine oli oma grupist kĂ”ige kĂ”rgem. VĂ”ite arvata, kui rÔÔmus ma olin, et eelneval pĂ€eval Ă”ppimisele aega ei kulutanud. Sain pisipojale hunnik lahedaid asju selle asemel.
RÀÀkides veel Ă”ppeteemadel. VĂ€ga vahva oli see, et meil kĂ€isid erinevad Ă”ppejĂ”ud koolis. NĂ€omaalinguid andis nĂ€iteks Uula. http://uula.ee/galerii visake pilk peale, see, mida tema teha oskab on ikka tĂ€itsa ulme. NĂ€omaalingute tegemine tundub pealt nĂ€ha jube lihtne tegevus, aga proovige pintsel kĂ€tte vĂ”tta ja tegema hakata, tutkit. Eriti veel asjaolu, et kui katad nĂ€omaaligu jaoks terve nĂ€o ja hakkad sinna midagi peale tegema, siis eksimisvĂ”imaluseks ruumi pole. Maha sa midagi vĂ”tta ei saa, sest veepĂ”hjaline AQUA tuleb kohe maha nĂ€olt. NĂ€omaalingud nĂ”uavad vĂ€ga head kĂ€tt ehk siis tundide viisi harjutamist. NĂ€omaalingu tunnid olid ĂŒhed mu lemmikud, sest Ă”ppejĂ”ud ise oli ĂŒdini positiivne ja sellise, kuidas ma siis ĂŒtlen.. kiire olemisega. Mul ei tekkinud kordagi sellist tunnet, et olen uimane vĂ”i vĂ€sinud.
Gristina andis meile tunde, mis olid seotud vormide valamisega ja nĂ€olisanditega. See vĂ€rskendas tunduvalt Ă”pinguid, kui aineid annavad erinevad Ă”ppejĂ”ud. Pealegi, Janika ĂŒtles, et valamine ja kipsiga möllamine pole ta meelistegevus, siis milleks ennast vaevata. Gristinale vastupidi meeldib see vĂ€rk. Win-win kĂ”igile osapooltele. Gristina puhul tooks veel vĂ€lja, et ĂŒks muhedamaid Ă”ppejĂ”udusid – vĂ€he on inimesi, kes saavad vĂ€ga teravast ja sarkastilisest naljast aru. Mul vist polnud ĂŒheski tunnis nii palju nalja ja tögamist, kui tema tunnis.
Eraldi kĂ€isid veel skuptor skulptuuri ja kunstnik joonistamist Ă”petamas. Skulptuur polnud pĂ€ris mulle. đ Peksa ja mudi seda savi kĂ€rakat, et Ă”ige kuju saada. Omast arust oled juba nagu enam-vĂ€hem mĂ€el ja siis tegelikkuses on inimese nĂ€o proportsioon ikka tĂ€iesti pÔÔsas omadega. Ma ei tea, mis valemiga suutis see Ă”ppejĂ”ud selle suure sahmimise peale nii rahulikuks jÀÀda ja ĂŒhte asja sada korda lĂ€bi rÀÀkida, et kĂ”ik ikka aru saaks. Respekt. Joonistamine oli aga vĂ€ga lĂ”bus. KĂ”ik pidid ĂŒkshaaval modelliks kĂ€ima. Kes pani paruka pĂ€he, kes tegi midagi muud nĂ”medat, et pilt vahvam vĂ€lja nĂ€eks. Tore, et sellised tunnid ka Ă”ppetöö vahele mahtusid, lisas jumestuse Ă”ppimise vahele sÔÔmu vĂ€rskust. AlkoholivĂ€rvide kuninganna KĂŒlliki kĂ€is meid ka Ă”petamas. Kuradi kahju, et nii vĂ€he. Ehk uuel aastal kohtab teda rohkem koolis. Mulle meeldis ta lihtsalt nii vĂ€ga, et mul jĂ€i temast vĂ€heks. Tema Ă”petamismeetod kuidagi hullult sobis mulle.
Liina tekitas mus algul erinevaid tundeid. Mulle tundus, et ma isiklikult ei meeldi talle, sest ta ĂŒtlemised olid kaunis teravad ning isiklikud ja ma vana hellik oskan selliseid asju sĂŒdamesse vĂ”tta. Tegelikkuses aitas just see inimene mind kĂ”ige rohkem ĂŒldse ja vĂ€ga pingelisel ajal. Teema selles, et viimasel hetkel muutsin oma lĂ”pukavandi ja kogu jumestuse Ă€ra, proovijumestused olid juba tehtud. Seda tĂ€nu Liinale, kes oleks justkui mu mĂ”tteid lugenud peale viimast proovijumestust, kus ma olin nagu vĂ€lja situtud Ă”unamoos oma Ă”nnetu nĂ€oga. Sain ju ise ka aru, et see pole minu tavapĂ€rane tase ja ma sisimas ei tahtnud sellist jampsi oma lĂ”putööks teha. Nutsin kodus terve Ă€mbritĂ€ie, kui ta mulle kirjutas ja kiitis heaks idee muutmise. Aitas mind nĂ”u ja vĂ€ga heade ideedega, kuidas midagi paremini teha, mis on kasumlikum, mis mitte. Oskan nĂŒĂŒd ripsmetutikuid ĂIGESTI lĂ”igata. Varem ma isegi ei lĂ”iganud neid, vĂ€ga harva. VĂ€ga palju lahedaid nippe sain veel kauba peale, et tulevikus töö tegemine libedamalt sujuks ja mis peamine – ta andis mulle kindlustunde, et ma saan hakkama oma glamuuri tööga. See abi oli/on hindamatu vÀÀrtusega minu enda jaoks ja ma olen kirjeldamatult tĂ€nulik kĂ”ige eest temale.
Siinkohal tervitan Liisut, kes oli nĂ”us ka koolivĂ€liselt kannatlikult minuga istuma, kuniks mina tema nĂ€o, soengu ja kostĂŒĂŒmiga majandasin. SĂ”pra tunned hĂ€das, nagu öeldakse. Ăhel armsal kursaĂ”el ju hĂŒppas MASKITĂĂ modell viimasel hetkel Ă€ra.. Eksamiks oli keegi teine vaja leida. Mainiks Ă€ra, et lisanditöö(nina, laup jne) tehakse vormide nĂ€ol MODELLI nĂ€o jĂ€rgi. Lisandi tegemine eeldab meeletut eeltööd. Mul oli sĂŒdamest kahju oma kursaĂ”est ja samas tĂ€nasin oma modelle, kes leidsid selle aja, et ma kooli lĂ”petatud saaks. Mainiks Ă€ra, et Kusti kasvatas koopainimese habet kuu aega, lihtsalt selle jaoks, et minu karakter lahedam vĂ€lja nĂ€eks ja Andrus kasvatas kaks kuud juukseid ning oli nĂ”us isegi oma kulme pleegitama. Teeb seest hĂ€sti soojaks, et mul sellised sĂ”brad on, pĂ€ris ausalt. Hakkasin nĂŒĂŒd pisardama ka siin veel, ekraan virvendab. -.-
Tahaksin veel ĂŒht teemat puudutada, mis alles naljakal kombel kooli viimasel pĂ€eval vĂ€lja tuli. Kuna meie grupp oli pigem selline Ă”ppija-grupp, mitte nii suur lobiseja-grupp(vĂ€lja arvatud Gristina tunnid, seal ma lihtsalt ei saanud suud kinni hoida :D), siis meil jĂ€i kursaĂ”dedega palju juttu ajamata. Ănneks oleme seda nĂŒĂŒd peale kooli lĂ”petamist parandanud, sest mul olid/on jube lahedad kursaĂ”ed, va ĂŒks. Ma veel mĂ”tlesin, kas see tasub mainimist vĂ”i mitte, aga ma lihtsalt ei mĂ”ista, kuidas mĂ”ni inimene saab nii pahatahtlik olla. Nimelt, kursaĂ”ed tegid pĂ€evajumestust koos. EKSAMITĂĂD. Ăppides ise Grimmikoolis sa ju tegelikult tead kriteeriume, et hinnatakse soengut, jumestust ja riietust. A ja B(ei hakka pĂ€ris nimesid panema, siis kĂ€rab A ja B ka). B tegi A-le pĂ€eva jumestust. A pani vĂ€ga ilusa suvise kleidi selga. Teine kursaĂ”de tegi A-le soengu, mida oleks tegelikult pidanud tegema B, hinde ta ju sai soengu eest ja valetas ka veel, et ise koostöös modelliga selle tegi, naljakas. Ta sai oma hinde kĂ€tte. Varajasemalt oli kokku lepitud, et B paneb selga musta pintsaku, et viisakam vĂ€lja nĂ€ha. Ja tĂŒĂŒp tuleb kohale T-sĂ€rgis ja mustades retuusides, millega ta kooliajal tundides kĂ€is. Mis te arvate palju A kostĂŒĂŒmi eest punkte sai? Ămmargune null. Selline pahatahtlik kĂ€itumine ajab mul sĂŒdame pahaks. Mul oli A-st lihtsalt nii faking kahju, et ma oleks tahtnud ise minna lĂ”uga andma, aga ei hakanud oma kĂ”hubeebi pĂ€rast Narva kurjust enda seest vĂ€lja ajama. đ Sinnahulka veel sellised stoorid otse targutajate peaministrilt: inimene, kes pole ĂŒhtegi last ilmale toonud, tuleb targutama mulle, et pĂ€ikest ei tohi kĂ”hule vĂ”tta. TĂ€iesti loll jutt, tohib, aga vastavate kaitsekreemide ja muude ettevaatusabinĂ”udega. KĂ€isin fotojumestust tegemas ja tema suvatses minu storyt kommenteerida, et miks ĂŒks silm on roosa, teine lilla. Ilmselgelt, kui see nii oleks olnud, oleks fotograaf mulle seda öeldnud. Kas see on kadedus? Ma ei tea… Miks ma seda kĂ”ike ĂŒldse rÀÀgin on see, et pĂ€evajumestuse jamaga tuli vĂ€lja, ET KOGU MEIE rĂŒhmal on selliseid samalaadseid olukordi olnud selle ĂŒhe inimesega ja mitte ainult ĂŒks kord. See on lihtsalt nii absurdne olukord minu jaoks, et inimesed nii kĂ€ituvad. Eriti veel nendega, keda sa vĂ”id oma töös kunagi kohata. Ilmselgelt on need sillad Ă€ra pĂ”letatud oma kursaĂ”dedega. Karma is a bitch.. Only if you are.
KokkuvĂ”tvalt ĂŒtleks veel, et kui Sa pĂ€riselt tahad jumestamisega/grimmiga tegeleda, siis mine Grimmikooli. Ma kĂ€isin Glow-s ja panin sinna suure raha magama, aga tegelikkuses ma ei mĂ”istnud kursuse lĂ”ppedes jumestuse pĂ”hisisu. Kui Sa tahad ennast ise kenasti jumestada, siis vĂ”ib seal kĂ€ia, aga professionaalse taseme on mulle andnud ikkagi Grimmikool ja seal Ă”pitu.
MĂ”ned pĂ”hitĂ”ed: kui Sind on Ă”nnistatud pika ja sirge ninaga, siis sinna ei pea highlight’i toppima NAGU NĂĂD KĂIK seda teevad. Teed ju enda nina visuaalselt VEEL pikemaks. Kui ma ikka pikliku ja kandilise nĂ€oga olen, siis ma ei pea ennast kontuurima NAGU NĂĂD KĂIK seda teevad. Ma nĂ€iteks kasutan ainult pĂ”sepuna, kuna ma niigi kandilisema nĂ€oga, kontuurides nĂ€eksin vĂ€lja veel kandilisem. Annan parem ĂŒmarust endale pĂ”sepunaga. Ja seda HIGHLIGHT’itud pĂ”rsanina pole vaja ka kĂ”igile teha, eriti neile, kellel suur nina looduse poolt antud. Ărge vahtige Instagram’ist pilte, pigem Ă”ppige Ă€ra pĂ”hiasjad, mis just TEIE nĂ€oga kokku sobivad ja teid kaunistavad. Palju pole vaja, natukene =)
Mainisin eespool oma tulevikuplaanidest. Plaan on minna ennast ka juuksuri poolepealt tĂ€iendama. Augustis on sisseastumine, kuid paraku selle pean natukene edasi lĂŒkkama, sest hetkeseisuga on pisipoja tĂ€htaeg 16.08 ja ta on lihtsalt esimene poolaasta minust liiga sĂ”ltuv. Ănneks on sisseastumised kaks korda aastas. Eks siis vaatab edasi. Sellise pooleaastase pupsikuga saab minu armas kaasa ka vĂ€ga hĂ€sti hakkama, aga eks nĂ€is, mis elu meid siin ees ootab. Oleme igatahes vĂ€ga elevil. VĂ€hemalt mina olen đ
Ahjaa, kui tahate minu juurde jumestusse tulla, siis vĂ”tke aga julgelt ĂŒhendust. Koduseks ma jÀÀda ei planeeri, sest nagu Janika ĂŒtles:”TĂŒdrukud, Ă€rge pintslit kĂ€est Ă€ra pange! Kuu aega ja kĂ”ik on puha meelest lĂ€inud”. PĂŒĂŒan tema soovitust vĂ€hemal vĂ”i rohkemal mÀÀral jĂ€lgida. Pigem ikka rohkemal, nii palju kui selleks vĂ”imalust avaneb. Kas vĂ”i kuhugi vahvale praktikale kursaĂ”dedega.
Grimmikooli kohta saab veel infot:
http://grimmikool.ee/est/esileht
vĂ”i Facebook’ist, kus on ka eelnevate aastate tööd ĂŒlespildistatud. Soovitan vaadata!
https://www.facebook.com/Grimmikool-123760874355720/
AHJAAAAAAAAAAA….. Ja lahtiste uste pĂ€ev on juba 04.07.2018!
Olge musid ja hoidkem ikka ĂŒksteist. Pahatahtlikkus ei vii elus mitte kuhugi.